Køb & Salg

A/B Willedam har ingen venteliste eller regler om intern fordeling af lejlighederne. Det betyder, at alle andelshavere kan sælge til hvem de har lyst til.

Procedure for salg af lejlighed:

1. Sælger kontakter administrator.

Sælger meddeler foreningens administrator, at man ønsker at sælge samt hvorvidt en potientiel køber er fundet.

2. Sælger kontakter vurderingsmand.

Sælger kontakter foreningens vurderingsmand (se under Kontakt) og aftaler tid for vurdering af lejligheden. Det er tilladt at bruge enhver anden godkendt vurderingsmand – bestyrelsen opfordrer dog til brug af Mads Munch.

3. Sælgeren kontakter EL- og VVS.

Sælgeren arrangerer EL- og VVS-syn af lejligheden. Udgifter hertil afholdes af sælger, som selv afgør hvilke firmaer, der benyttet. Det er dog en betingelse, at syn foretages af autoriseret installatør.

4. Sælger foretager lovliggørelser.

Ulovlige installationer skal lovliggøres forud for overtagelse – uanset hvem køber er. Dette betyder, at man kan komme ud for, at der skal foretages nyt syn efter lovliggørelse. Er ændringerne af en meget simpel karakter (ikke EL/VVS) kan et bestyrelsesmedlem foretage dette.

5. Administrator udarbejder salgsmateriale.

Administrator udarbejder salgsmaterialet på baggrund af vurdering og andelskrone.

6. Køber underskriver købsaftale.

Køber besigtiger andelsmål og underskriver købsaftale under overværelse af en repræsentant fra bestyrelsen.

7. Bestyrelsen bekræfter overfor administrator.

En repræsentant fra bestyrelsen skal over for administrator sige god for, at de i vurderingsrapporten påpegede udbedringer reelt er foretaget, således at betalingen kan ske til sælger (indtil da tilbageholder administrator betaling).

8. Bestyrelsen underskriver andelsbevis.

Når overdragelsen er foretaget underskriver bestyrelsen andelsbeviset og det udleveres til den nye beboer i forbindelse med førstkommende bestyrelsesmøde.